Translate

ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΣΕΛΙΔΑΣ

Δευτέρα, 27 Μαρτίου 2017

*Ο ορισμός της Μελλοντολογίας.. μια ενδιαφέρουσα επιστήμης*

Σύνθετη μέθοδος μελετών – ερευνών: 


Αγαπημένοι αναγνώστες. 
Πρόκειται για ένα κατατοπιστικό άρθρο μου, καθότι ο ορισμός της Μελλοντολογίας δεν είναι ευρύτερα γνωστός, και αρκετοί την σχετίζουν με τα διάφορα μέντιουμ.

Φυσικό λοιπόν, το παρόν άρθρο μου να ανήκει επίσης στο αρχείο μου με τίτλο Ψυχοερεύνηση – Παραψυχολογία.

Η αφορμή για να συντάξω το συγκεκριμένο άρθρο, είναι οι ερωτήσεις που δέχομαι κατά καιρούς, λόγω του τίτλου «Μελλοντολόγος», τον οποίο συμπληρωματικά προσθέτω στις ειδικότητες μου .. και που τελικά κατά έναν περίεργο τρόπο.. επισκιάζει όλες τις προηγούμενες, σαν να μην είναι ορατές. 
Επομένως:
Τί είναι τάχα η Μελλοντολογία, και ποια η προσφορά των Μελλοντολόγων σε αυτήν ?!.

Πράγματι η Μελλοντολογία παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον όπως θα διαπιστώσετε, καθώς δεν πρόκειται για μια συγκεκριμένη τεχνική, ιδιαιτερότητα, χάρισμα, ή επάγγελμα κάποιου ατόμου. Αντιθέτως, τα πορίσματα των μελετών – ερευνών είναι έργο ομάδων που προσφέρονται αφιλοκερδώς, και οι οποίες απαρτίζονται από επιστήμονες όλων των κλάδων.
Η Μελλοντολογία είναι επισήμως αναγνωρισμένη ως ένας τομέας επιστημονικών ερευνών. Η οποία με απλά λόγια.. αφορά την μελέτη των πιθανών μελλοντικών καταστάσεων – εξελίξεων στον κόσμο. Δεν αποκλείεται να μελετά έναν ολόκληρο λαό – έναν αρχαιότερο πολιτισμό – πλανητικά δρώμενα – ερμηνείες προφητειών, και οτιδήποτε θεωρεί ο άνθρωπος ως οιωνό μελλοντικών συμβάντων κ.ά. 
Ενδέχεται επίσης να την απασχολήσουν οι πιθανές εξελίξεις, κατόπιν ενεργειών - συμπεριφορών σημαντικών προσώπων, οι οποίες δύναται να φέρουν αλλαγές σε όλη την ανθρωπότητα. Ουδέποτε όμως ασχολείται με τα προσωπικά μελλοντικά  “ζητούμενα” ενός ατόμου. Και τούτο διότι, «το μέλλον δεν είναι μονόδρομος», καθώς δεν εξαρτώνται τα πάντα μόνο από εμάς τους ίδιους. Τελεία και παύλα._

Η ομάδα των ερευνητών (μελλοντολόγων) όπως προαναφέρω, απαρτίζεται από επιστήμονες διαφορετικών κλάδων, όπως κι από διαφορετικές ειδικότητες. Λογικό να συμμετέχουν και άτομα που ανήκουν σε ομάδες ψυχοερευνητών, καθώς είναι απαραίτητο στα πλαίσια της έρευνας να εξετάζονται φαινόμενα, που έχει παρατηρηθεί να τα διαθέτει όντως μια μερίδα ανθρώπων εκ φύσεως.
Δεν αμφισβητείται ότι υπήρξαν – υπάρχουν και θα υπάρξουν άτομα, ιδιαιτέρως προικισμένα από την φύση. Έχουμε άπειρα παραδείγματα φαινομένων, που εάν δεν έχουμε επιστημονικές εξηγήσεις, δεν μας πείθουν. Τηλεπαθητικοί – διορατικοί – οραματιστές κ.ά.  Επομένως, πλην των  άλλων, απώτερος σκοπός των μελλοντολόγων είναι να περιοριστεί η ασάφεια των συμπερασμάτων, όπως, από πού “πηγάζουν οι  δυνάμεις” που συμβάλουν σε αυτές τις ανθρώπινες ικανότητες.
Στον πολυεπιστημονικό τομέα της μελλοντολογίας, οι μελλοντολόγοι χρησιμοποιούν ένα ευρύ φάσμα μεθόδων πρόβλεψης, σε συνδυασμό με την βοήθεια σύγχρονων οργάνων.

Η μελλοντολογία έχει ως σκοπό να καταλάβει πώς επηρεάζει το παρελθόν το μέλλον, ώστε να σχηματίσει μία σφαιρική εικόνα, σχετικά με το τί από το παρόν έχει πιθανότητες να συνεχιστεί. Τί πιθανολογείται να αλλάξει – και τί από αυτά που θα επιθυμούσαμε να γίνουν, ή φημολογείται πως θα γίνουν.. είναι όντως εφικτά να γίνουν, αλλά και τί από αυτά θεωρούνται μύθοι και δεν θα συμβούν ποτέ !!.
Επομένως είναι φυσικό να έχει ενδιαφέρον για τους ερευνητές της Μελλοντολογίας και η Αστρολογία.

Κατόπιν όλων των παραπάνω, γίνεται σαφές πως εάν δεν εξετάσουμε το παρελθόν, ώστε να σχηματίσουμε συμπεράσματα πώς φτάσαμε στο παρόν.. δεν υπάρχει πιθανότητα να προβλέψουμε το μέλλον. Είτε πρόκειται για μία ομάδα ατόμων, είτε πρόκειται για προσωπική πρόβλεψη. Άλλωστε η κάθε περίπτωση, είναι Μοναδική !!.  

Δελφικές Εντολές:

Η μελλοντολογία μελετά τον κόσμο ως ένα τεράστιο και πολύπλοκο σύστημα, λαμβάνοντας υπόψη πως δεν είναι τυχαίο που κατά την αρχαιότητα, οι Δελφοί θεωρούνταν ο ομφαλός της Γής. Η κληρονομιά των Ελλήνων λοιπόν !!.

Οι λόγοι είναι αυτονόητοι, ωστόσο έτσι για την ιστορία, θα σας υπενθυμίσω ότι οι Δελφικές Εντολές, χρησιμοποιήθηκαν ως κανόνες όλων των θρησκειών ανά τον κόσμο – χρησιμοποιήθηκαν ως νόμοι της ανθρώπινης δικαιοσύνης – χρησιμοποιήθηκαν ως θεωρήματα όλων των φιλοσόφων του πλανήτη – έβαλαν τις βάσεις στο σύνταγμα και την δημοκρατία – θεμελίωσαν την κοσμοθεωρία, και γενικότερα, έγιναν οι πυλώνες όλων των πολιτισμώνΚαι παρεμπιπτόντως, εμένα προσωπικά με πικραίνει που θαυμάζουμε φιλοσόφους – ιδεολόγους και θρησκευτικούς ηγέτες άλλων πολιτισμών, που αναμφισβήτητα, διδάχτηκαν μέσα απ’ την αρχαιοελληνική Μυθολογία !!. 

Στην αρχαιότητα, μία απ' τις θεότητες ήταν ο Απόλλων, ο οποίος πέραν των άλλων ήταν ο θεός της μαντείας (μελλοντολογίας). Οι Δελφοί παραπέμπουν στους Χρησμούς του Απόλλωνα δια του στόματος της εκάστοτε Πυθίας. Ωστόσο, θα πρέπει να γίνει σαφές ότι οι απαντήσεις είχαν ευρύτερες έννοιες – ερμηνείες, καθότι “φωτογράφιζαν” το τελικό αποτέλεσμα και τις ανατροπές που πιθανόν θα οφείλονταν σε τρίτα πρόσωπα, ή σε στοιχεία της φύσης. 
Όλα αυτά δηλαδή που δεν επιδέχονται έλεγχο !!.

* * ΠΥΘΙΑ: Οι Χρησμοί δεν περιορίζονταν στο ερώτημα του κάθε ενδιαφερομένου:

Η εκάστοτε Πυθία, ήταν το διάμεσο με το οποίο επικοινωνούσε ο θεός Απόλλωνας. Σύμφωνα με τα αρχεία που διατηρούσαν στον Ναό του Μαντείου, η πρώτη Πυθία του Μαντείου των Δελφών ήταν η Φημονόη. Ωστόσο, ο τελευταίος Χρησμός που δόθηκε από στόμα Πυθίας ήταν 362 χρόνια μετά την Γέννηση του Χριστού, και λεγόταν Νικάνδρα.
Ωστόσο. Προσεγγίζοντας την ουσία των Χρησμών αναλυτικά, προκύπτει να έχουν προβλεφθεί γεγονότα που συνέβησαν σε μεταγενεστέρους χρόνους, όπως ο ερχομός Του Ιησού Χριστού και τα πάθη Του, αλλά και γεγονότα που διαδέχθηκαν την Βυζαντινή Αυτοκρατορία. Όπως δηλαδή, την υποδούλωση της Ελλάδας από Οθωμανική Αυτοκρατορία. Και ασφαλώς, δεν είχαν τεθεί τέτοιου είδους ερωτήματα στην Πυθία.

Οι ενδιαφερόμενοι συνήθως ζητούσαν να γνωρίζουν τις εξελίξεις που αφορούσαν εξουσιαστικά ζητήματα – προσωπικά συμφέροντα – υπόγεια σχέδια των εχθρών τους εις βάρος τους κ.λ.π. Δηλαδή, ήθελαν να πληροφορηθούν για πράγματα, τα οποία προφανώς ήταν αντίθετα με το Απολλώνιο Πνεύμα.
Ωστόσο, η εκάστοτε Πυθία (λογικό), δεν μπορούσε να λειτουργήσει δίχως κάποια συγκεκριμένη διαδικασία.
Πρίν από την κάθε χρησμοδότηση, η Πυθία πλενόταν και έπινε νερό από την Κασταλία Πηγή που είχε ιδιαίτερες ιδιότητες το νερό της. Μασούσε φύλλα δάφνης και ανέβαινε να καθίσει επάνω σε έναν τρίποδα. Κάτω από τον τρίποδα υπήρχε μια σχισμή, που από εκεί έβγαιναν αναθυμιάσεις ψυχοτρόπων βοτάνων. Τα βότανα αυτά βρίσκονταν κάτω από την σχισμή του δαπέδου, και ήταν εμπλουτισμένα με μεγάλες ποσότητες μεθανίου. Η Πυθία άκουγε την ερώτηση του ενδιαφερομένου και μετά λίγη ώρα έρχονταν σε κατάσταση έκστασης, λόγω της επίδρασης των αναθυμιάσεων. Επομένως, τα φύλλα δάφνης επιδρούσαν ως αντίδοτο στον οργανισμό της, σε συνδυασμό με το νερό της πηγής.
Η Πυθία βρισκόμενη πλέον σε έκσταση, σίγουρα δεν είχε καμία επαφή με το γύρω περιβάλλον. Βρισκόταν τελείως «έξω από το σώμα της». Αυτό σημαίνει ότι το πνεύμα της (ή αλλιώς η Αύρα της Ψυχής της), περνούσε από διάφορα στάδια αναζήτησης επαφής με κάποιο ανώτερο επίπεδο ενέργειας, χωρίς βεβαίως να είναι σε θέση να θυμάται την δεδομένη στιγμή την ερώτηση που της είχε τεθεί.
Σε αυτήν την κατάσταση, ήταν πολύ φυσικό να βγάζει κραυγές μαζί με ασυνάρτητους λόγους. Τις προτάσεις που ξεστόμιζε τις κατέγραφαν οι ιερείς του Μαντείου που παρευρίσκονταν πάντα στην διαδικασία. Η κάθε Χρησμοδότηση περνούσε σε αρχείο, ώστε να μην διαψευστούν αργότερα τα λόγια της. Στην συνέχεια μέσα από αυτές τις προτάσεις, με διφορούμενες ερμηνείες, προσπαθούσαν να δώσουν στον ενδιαφερόμενο την απάντηση.

Επομένως μπορούμε κάλλιστα να υποθέσουμε ότι ο κάθε ενδιαφερόμενος αντιλαμβανόταν την απάντηση όπως τον εξυπηρετούσε. Και μάλιστα, αυτό θεωρήθηκε ως γεγονός από τους Πυθαγόρειους, οι οποίοι αποκωδικοποίησαν τους λεξάριθμους. Δηλαδή τις λέξεις ’’κλειδιά’’ με αριθμούς, που συμπλήρωναν τις αινιγματικές φράσεις των Χρησμών.
Βέβαια και σε νεότερες εποχές, μετά από εντατικές μελέτες πολλών ομάδων μελλοντολόγων, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι σε αρκετές περιπτώσεις, η Πυθία δεν αναφέρονταν μόνο στα θέματα των ενδιαφερομένων, και σε άλλες τόσες, δεν απαντούσε κάν’ στο συγκεκριμένο ερώτημα.

Ως παράδειγμα αναφέρω έναν από τους Χρησμούς που αξίζει την προσοχή σας:
Στον 5ο περίπου αιώνα π.Χ., μετά από κάποια ερώτηση και παράκληση του βασιλιά Ιάσων προς τον Απόλλωνα στους Δελφούς, έλαβε τον ακόλουθο Χρησμό. Μεταφράζοντας αυτόν αργότερα οι Πυθαγόρειοι, φαίνεται ότι η Πυθία είπε: 
«Σε μένα κατατρύχεται το ουράνιο φως, αλλά θεός είναι αυτός που έπαθε, θνητός και αθάνατος, φέρει τα πάντα από τον πατέρα, από την μητέρα Μαριάμ όμως έχει όλα εν γένει. Από τον πατέρα την ζωική δύναμη, από τη θνητή όμως μητέρα έχει τον σταυρό, τον τάφο, την κακομεταχείριση του, και θερμά δάκρυα που έχυσε από τα βλέφαρα, αυτός που χόρτασε πέντε χιλιάδες με πέντε άρτους, αθάνατος με δύναμη δική του, ο ίδιος θεός αλλά και άνθρωπος…» !!. 

Επομένως προφητεύει τον ερχομό και τον βίο Του Ιησού Χριστού, και προαναγγέλλει με λεξάριθμους ακόμη και το όνομα της Παρθένου Μαρίας !!
~ ~ Βέβαια οι “λασπολόγοι”, προκειμένου να διαψεύσουν τους Πυθαγόρειους, παρερμηνεύουν τα παραπάνω και υποστηρίζουν ότι ο Χρησμός αναφέρονταν στο Ηρακλή, που γεννήθηκε από πατέρα θεό (τον Δία) και μάνα θνητή, και που μετά απ’ τους άθλους του, κατέβηκε στον Άδη και επέστρεψε με τον Κέρβερο !!!!
Ωστόσο τους διαφεύγει πως στο μουσείο του Λούβρου υπάρχουν αμφορείς ζωγραφισμένοι με τους μυθικούς άθλους του Ηρακλή, τους οποίους κατασκεύασαν και ζωγράφισαν αρχαίοι καλλιτέχνες αιώνες πριν τον 5ο αιώνα π.Χ. Κι ά
λλωστε, με ποια λογική θα προφήτευε η Πυθία ένα μύθο, και μάλιστα περασμένων αιώνων ??!!. 

Επίσης στο βιβλίο «Πολιτεία του Πλάτωνα» (B.V. 362), περιέχεται μία προφητεία ισάξια μ’ αυτές των προφητών της Παλαιάς Διαθήκης. Η μετάφραση αυτής είναι:
«Θα απογυμνωθεί απ’ όλα εκτός της δικαιοσύνης, διότι φτιάχτηκε αντίθετος στην ως τότε συμπεριφορά. Χωρίς να αδικήσει κανέναν θα δυσφημισθεί πολύ ως άδικος ώστε να βασανισθεί για την δικαιοσύνη και θα γεμίσει με δάκρυα εξαιτίας της κακοδοξίας αλλά θα μείνει αμετακίνητος μέχρι θανάτου, και ενώ θα είναι δίκαιος θα θεωρηθεί άδικος. Έχοντας τέτοιες διαθέσεις ο δίκαιος θα μαστιγωθεί, θα στρεβλωθεί, θα δεθεί, θα ανάψουν τα μάτια του και στα τελευταία του αφού πάθει κάθε κακό θα καρφωθεί πάνω σε πάσσαλο, και να ξέρεις ότι δεν είναι δίκαιο, αλλά αφού έτσι το θέλει εκείνος ας γίνει».
~ ~ Και σε αυτήν την περίπτωση, μας λένε οι “λασπολόγοι” ότι τα παραπάνω αφορούν τον Προμηθέα. Τον οποίο δηλαδή είχε δέσει ο Δίας στον Καύκασο για να τον τιμωρήσει, επειδή χάρισε στους ανθρώπους το μυστικό της φωτιάς.. και σκότωσε τον αετό που έτρωγε το συκώτι του Τιτάνα.. τον οποίο Προμηθέα τελικά, ελευθέρωσε ο Ηρακλής !!. ΕΛΕΟΣ δηλαδή !!
 


Η πρόβλεψη ως επάγγελμα στις μέρες μας:

Συνεπώς, η Μελλοντολογία καλείται να εξετάζει όλα τα δεδομένα (τα αναμφισβήτητα), όπως όμως και όλες τις θεωρητικές εκδοχές, μέσα στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και η σχέση της ύπαρξης μας με το Σύμπαν.
Η Μελλοντολογία ερευνά, μελετά, συγκρίνει και πειραματίζεται, ώστε να απομυθοποιηθεί το μεταφυσικό – υπεράνθρωπο στοιχείο. Δηλαδή, να γίνουν κατανοητές οι ασυνήθιστες φυσικές ικανότητες που πιθανόν διαθέτει ένα άτομο. 
Δεν αμφισβητείτε ότι ο άνθρωπος διαθέτει φυσικές ικανότητες, τις οποίες όταν τις καλλιεργεί, διαφέρει αισθητά από τα συνηθισμένα άτομα. Μάλιστα ενδέχεται ακόμη και ο ίδιος ο ερευνητής να διαθέτει  κάποια ικανότητα. Μέσα σ’ αυτές, η τηλεπάθεια, η κλασσική ενόραση, το διορατικό χάρισμα, κ.ά.  
Ωστόσο, σημειώστε ότι ο ορισμός του διορατικού ατόμου είναι, «αυτός που έχει την ικανότητα, εκτιμώντας σωστά μια δεδομένη πραγματικότητα, να μπορεί να προβλέπει πιθανές μελλοντικές εξελίξεις».

Επομένως, όλοι όσοι ασχολούνται με την σύγχρονη μαντεία, με όποια μέθοδο και τρόπο (καφεμαντεία, χαρτομαντεία, χειρομαντεία κ.ά), με σκοπό να απαντούν στα προσωπικά ζητούμενα του κάθε ενδιαφερομένου ατόμου, λέγονται μάντεις, ή αλλιώς μάντες. Συνηθίσαμε βεβαίως στις μέρες μας να τους ονομάζουμε «μελλοντολόγους», και αυτό δημιουργεί σύγχυση. 

Συνεπώς κατά την ακλόνητη άποψη μου, η μελλοντική πρόβλεψη δεν είναι “ο σύμβουλος της καθημερινότητας μας” όπως το καθημερινό δελτίο καιρού !!.
Το λεγόμενο "χάρισμα" δεν αμφισβητείται από την Μελλοντολογία. Κάθε άλλο. Με την διαφορά όμως ότι δεν εμφανίζεται με “ραντεβού” .. και κατά παραγγελία !!. 
Και δώ θα πρέπει να συμπληρώσω πως ακόμη και η Πυθία πριν καθίσει στο σκαμνί της, 
άρχιζε την απαιτούμενη προετοιμασία αρκετές ημέρες πριν. 

Αστρονομία, κατ’ επέκταση Αστρολογία:

Όσο δε αφορά την Αστρολογία, η οποία στηρίζεται στην επιστήμη της Αστρονομίας, είναι όντως μία μέθοδος για να μελετήσουμε τις εξελίξεις (θετικές ή αρνητικές), των επιρροών που αφορούν την σχέση μας με το Σύμπαν, όπως και τον ρόλο του κάθε Αστερισμού στον Αστρικό Κύκλο, ανάλογα την εποχή και τις γενικότερες Πλανητικές θέσεις.
Και στο σημείο αυτό θεωρώ απαραίτητο να λάβουμε υπόψη μας ότι ο Πτολεμαίος, θεωρούσε την μαντική Αστρολογία πιθανοκρατικό – συμβουλευτικό εργαλείο, αλλά όχι αλάνθαστο οδηγό. Ήταν της άποψης ότι, «μπορούμε να μελετήσουμε τις πιθανότητες που έχουμε, αλλά το αποτέλεσμα θα κριθεί από τις επιλογές μας». 

Συνεπώς, είναι λανθασμένη η εντύπωση που έχουν σχηματίσει ορισμένα άτομα, πως μέσω της Αστρολογίας μπορούν να έχουν μια προσωπική μελλοντική πρόβλεψη !!.
Είναι αυτονόητο πως αυτό δεν ευσταθεί, καθώς κανείς μας δεν έχει έρθει μόνος του στην Γή. Δηλαδή, την ιδία ημερομηνία με μας – την ίδια περίπου ώρα με εμάς – στην ίδια χώρα, έχουν γεννηθεί αμέτρητα άτομα. Αυτό σημαίνει πως όλοι εμείς, έχουμε τον ίδιο αστρολογικό χάρτη. 
Ο αστρολογικός χάρτης σίγουρα μας βοηθάει να γνωρίσουμε αρκετά πράγματα για τον χαρακτήρα μας – τις συμπεριφορές μας – τα έμφυτα χαρίσματα μας κ.ά. Στο γενικότερο σύνολο, βεβαίως μπορούμε να στηριχτούμε σε Αστρολογικές Προβλέψεις. Αλλά σε καμία περίπτωση, η Αστρολογία δεν διατίθεται για να μας αποκαλύψει το προσωπικό μας μέλλον !!.

Σκεφτείτε το βάσει απλής λογικής. Ακόμη και τα δίδυμα αδέλφια, παρότι μεγαλώνουν στο ίδιο περιβάλλον, αργότερα, δεν έχουν τις ίδιες επιτυχίες, ή τις ίδιες ατυχίες – δεν έχουν τις ίδιες εμπειρίες και τα ίδια βιώματα στο παρόν. Άρα δεν θα έχουν και την ίδια πορεία στο μέλλον.       

~ ~ Κλείνοντας θέλω να προσθέσω ότι η Μελλοντολογία έχει ασχοληθεί με ιδιαίτερη ευλάβεια με τις διάφορες παρελθοντικές προαναγγελίες σχετικά με τον ερχομό Του Ιησού Χριστού, όπως και με την εξάπλωση του χριστιανισμού. 
Και για να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους, δεν είναι τυχαίο που από την εποχή του Βυζαντίου ακόμη, ο Αστρικός Κύκλος συμπεριλαμβάνεται στις τοιχογραφίες εκκλησιών και μοναστηριών. Θα επανέλθω βεβαίως εκτενέστερα επί αυτού. Προς το παρόν, δείτε προσεκτικά τις διπλανές φωτογραφίες: 






ΜΑΡΙΑΝΝΑ
*Σύμβουλος σχέσεων - Ψυχαναλύτρια, Ψυχοερευνήτρια - Μελλοντολόγος*